last magazine imagelast magazine image
Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
 
Главная Список экспертов Кабмин хочет конкретизировать порядок осуществления исполнительного производства

Кабмин хочет конкретизировать порядок осуществления исполнительного производства

Одним з чинників незадовільного стану з виконанням судових рішень в Україні є недосконалість законодавства що регламентує порядок їх примусового виконання.

При здійсненні виконавчого провадження виникає чимало корупційних факторів, з огляду на невизначеність в Законі України «Про виконавче провадження» строків на прийняття державним виконавцем певних рішень. Так, зокрема, в законодавстві відсутня чітка регламентація дій державного виконавця після спливу строку, наданого боржнику на самостійне виконання рішення.

Між тим, на примусове виконання рішень у майнових спорах, законом відведено досить тривалий строк у 6 місяців, і це не рахуючи строку на проведення експертизи чи оцінки майна, виготовлення технічної документації на майно та строку реалізації майна боржника.

В своїх публікаціях, присвячених проблемним питанням виконання судових рішень я неодноразово зазначав про те, що корупційні фактори можна мінімізувати, наприклад, поклавши на державного виконавця обов’язок (а не надаючи право) задовольняти у будь якому випадку заяву стягувача про накладення арешту на майно боржника, або ж відмовляти у задоволенні такої заяви при відкритті виконавчого провадження виключно мотивованою постановою. Крім того, потрібно чітко регламентувати строк, в який після відкриття виконавчого провадження, або ж спливу строку на самостійне виконання рішення, державний виконавець зобов’язаний направити запити про майновий стан боржника, накласти арешт на майно, якщо арешт на нього не було накладено при відкритті виконавчого провадження, тощо.

Адже досить часто, саме в момент відкриття виконавчого провадження вирішується питання - чи буде судове рішення фактично виконане, чи боржник позбавиться від майна за фіктивними угодами до того, як в державного виконавця “дійдуть руки” до накладення на нього арешту та оголошення заборони на його відчуження.

Свого часу до Закону України «Про виконавче провадження» було внесено зміни, якими строк здійснення виконавчого провадження було збільшено з двох до шести місяців, проте чіткої регламентації дій державного виконавця які останній має вчинити після закінчення строку на самостійне виконання рішення, так і не було визначено.

Це призводить до ситуації, коли державні виконавці заявляють  стягувану – «у мене ще є шість місяців на виконання рішення, ось вони сплинуть тоді і приходьте». Звичайно при цьому час працює на боржника.

Кабінетом міністрів України внесено до ВРУ Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо стабілізації фінансового стану Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» №2214 від 23.02.2015. Станом на 23.04.2015р. Законопроект підготовлено до другого читання. Не торкаючись суті законодавчих змін пов’язаних з питаннями «Нафтогазу», зазначу, що зміни, які вносяться до Закону України «Про виконавче провадження» будуть більш чітко регламентувати порядок здійснення виконавчого провадження після закінчення строку для самостійного виконання судового або іншого рішення.

Так, у разі їх ухвалення, державний виконавець буде зобов’язаний проводити перевірку майнового стану боржника не пізніше наступного робочого дня після закінчення строку для самостійного виконання. У подальшому така перевірка буде проводитися державним виконавцем кожні два тижні - щодо виявлення рахунків боржника, кожні три місяці - щодо виявлення нерухомого та рухомого майна боржника та його майнових прав, отримання інформації про доходи боржника.

Постанова про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження буде виноситься державним виконавцем не пізніше наступного робочого дня після закінчення строку для самостійного виконання рішення (якщо така постанова не виносилася під час відкриття виконавчого провадження) та не пізніше наступного робочого дня із дня виявлення майна.

Проведення опису майна боржника має бути здійснено не пізніше ніж протягом місяця з моменту отримання інформації про місцезнаходження майна.

Звичайно що зміни до законодавство про виконавче провадження слід вносити не ситуативні, а системні, і таких проблемних питань у законодавстві накопичилось досить чимало, проте в разі ухвалення навіть вищевказаних змін, це, на мою думку, позитивно вплине на своєчасність та повноту проведення виконавчих дій.

Звичайно лишаються питання значного навантаження на державного виконавця та відсутності в нього мотивації своєчасного виконання, з огляду на низьку оплату праці, але ці питання також потрібно системно вирішувати.

Андрій Авторгов, адвокат, к.ю.н., партнер ЮФ «Агентство з питань боргів та банкрутства»

Если Вы где-либо заметили ошибку, выделите ее и нажмитеCtrl+Enter, чтобы сообщить о ней редакции
Комментариев (4) Оставьте Ваш комментарий
Поля, отмеченные * - обязательные для заполнения.
Осталось 500 символов
Введите число, изображенное
на картинке: *
 
Все вірно. 14.05.15 | 15:32
А також чітко прописати процедуру відповідальності.
ольга 13.05.15 | 19:57
При таких навантаженнях на виконавців неможливо так часто перевіряти майновий стан боржників...хоч би одного разу в повному обсязі перевірити майно.....у виконавця не 1 і не 10 провалжень, і навть не 200 шт., як іх всф перевіряти так часто? Крім того, виконавці часто ходять по хаткам боржників і не може первірити майно дома за відсутеості мешканців вдома, а навіть якщо хтось і є в хаті то не відчиняють...
Таня 12.05.15 | 11:04
Особливо це стосується ДВС Шевченківського району міста Києва, де час відправки постанов та ін. документів залежить від того коли зацікавлена у цьому сторона принесе марки, або забере документи для відправки нарочно.
ДВС 08.05.15 | 14:40
Крім того слід забезпечити державного виконавця матеріально-технічною базою, щоб постанови про відкриття виконавчого провадження вчасно направлялися боржнику та стягувачу, а не лижали місяцями в канцелярії чекаючи відправлення.
Что дает регистрация в Национальном юридическом каталоге?

Что дает регистрация в Национальном юридическом каталоге Украины?

  1. Возможность максимально ярко представить уникальность своей компании или себя;
  2. Собственную веб-страницу без дополнительных затрат на хостинг;
  3. Шанс заявить о себе или расширить свое присутствие в Интернет-пространстве;
  4. Возможность лаконично, четко и без лишних слов спозиционировать свои услуги;
  5. Инновационный инструмент коммуникации с Вашими потенциальными клиентами.
КАЛЕНДАРЬ ЮРИСТА
Опрос