last magazine imagelast magazine image
Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
 
Главная Аналитика правоприменения Правовий аналіз Ліцензійних умов будівництва, затверджених постановою Кабміну від 7 червня 2017 року № 401

Правовий аналіз Ліцензійних умов будівництва, затверджених постановою Кабміну від 7 червня 2017 року № 401

12:00 30.08.17
Юрист Юлія Поцілуйко проаналізувала зміни до ліцензійних умов провадження господарської діяльності з будівництва
Аналитика правоприменения

10 серпня набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України № 401 від 07.06.2017 р. (далі - Постанова 401), якою внесено зміни до ліцензійних умов провадження господарської діяльності з будівництва. Ці зміни спрямовані на приведення ліцензійних умов у відповідність до вимог Закону України № 1817-VIII від 17.01.17 р. (далі - Закон 1817), яким було внесено концептуальні зміни до регулювання містобудівної діяльності в частині скасування категорій складності об'єктів та поділу їх на три класи наслідків для цілей отримання дозвільних документів у будівництві. Об'єкти колишніх III та IV категорій складності, зокрема, потрапили до об'єктів з середніми наслідками, а об'єкти V категорії складності - до об'єктів зі значними наслідками. Такий розподіл мав результатом внесення змін і до ліцензування будівельної діяльності.

Відразу слід зазначити, що власне перелік робіт, які підлягають ліцензуванню для цілей провадження будівельної діяльності, залишився незмінним з прийняттям Постанови 401. Однак, якщо раніше ліцензію вимагали для виконання таких робіт на об'єктах IV та V категорій складності, то за Законом 1817 ліцензія необхідна для будівництва об'єктів, що за класом наслідків належать до об'єктів із середніми та значними наслідками, а отже виконання будівельних та монтажних робіт на об'єктах колишньої III категорії складності тепер вимагає ліцензії. У зв'язку з цим, основна частина суто текстуальних змін до ліцензійних умов носить технічний характер та стосується заміни об'єктів IV та V категорій складності на об'єкти із середніми та значними наслідками.

Постанова 401 також деталізує порядок повідомлення орган ліцензування про зміни даних, що мали місце в документах на отримання будівельної ліцензії, а також вимоги щодо повідомлення орган ліцензування про планове або позапланове припинення та наступне відновлення ліцензіатом діяльності з будівництва. Так, зокрема, повідомлення про планове або позапланове припинення діяльності з будівництва не розглядається, якщо таке повідомлення було подане ліцензіатом після того, як орган ліцензування ініціював перевірку додержання таким ліцензіатом ліцензійних умов і до закінчення такої перевірки та усунення виявлених порушень ліцензійних умов (якщо такі матимуть місце), а також протягом 30 робочих днів після спливу терміну, відведеного для усунення порушень ліцензійних умов. Такі зміни мають мати позитивні наслідки, оскільки закріплюють обмеження для зловживання ліцензіатами повідомленнями про припинення діяльності з будівництва в процесі їх перевірки. Крім того, Постановою 401 чітко передбачено, що за відсутності повідомлення про припинення або відновлення діяльності з будівництва, поданого у встановленому порядку, така діяльність не вважатиметься припиненою або відновленою, відповідно.

Суб'єктам будівництва було надано перехідний період терміном у два місяці для приведення своєї господарської діяльності у відповідність до вимог Закону 1817 поки почала діяти нова редакція ліцензійних умов. Виконання робіт, які підлягають ліцензуванню, на об'єктах, що за новими правилами належать до об'єктів із середніми та значними наслідками, без ліцензії після 10 серпня цього року, тягне за собою відповідальність у випадку виявлення цього факту органами здійснення державного архітектурно-будівельного контролю. Підрядники, які працювали з об'єктами колишньої ІІІ категорії складності та діяли без ліцензії, тепер повинні отримувати ліцензію для виконання на таких об'єктах робіт, що підлягають ліцензуванню. Кількість перевірок таких суб'єктів на предмет дотримання ліцензійних умов ймовірно зросте.

Юлія Поцілуйко,

юрист практики нерухомості та будівництва ЄПАП Україна

Если Вы где-либо заметили ошибку, выделите ее и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить о ней редакции
Комментариев (0) Оставьте Ваш комментарий
Поля, отмеченные * - обязательные для заполнения.
Осталось 500 символов
Введите число, изображенное
на картинке: *
 
Что дает регистрация в Национальном юридическом каталоге?

Что дает регистрация в Национальном юридическом каталоге Украины?

  1. Возможность максимально ярко представить уникальность своей компании или себя;
  2. Собственную веб-страницу без дополнительных затрат на хостинг;
  3. Шанс заявить о себе или расширить свое присутствие в Интернет-пространстве;
  4. Возможность лаконично, четко и без лишних слов спозиционировать свои услуги;
  5. Инновационный инструмент коммуникации с Вашими потенциальными клиентами.
КАЛЕНДАРЬ ЮРИСТА
Опрос